En
aquesta última activitat que vam treballar a l’aula de didàctica de la
geografia vam treballar les corbes de nivell.
Aquesta
activitat consisteix en traslladar una fotografia o un mapa d’una muntanya, amb
el seu relleu característic, a un paper mil·limetrat amb la finalitat de poder veure
el grau d’inclinació que té la muntanya de manera gràfica. El resultat que
obtenim al dibuixar les corbes de nivell d’una muntanya és semblant a tallar un
pastís, es poden apreciar totes les diferents capes que formen la muntanya.
El
mapa que vam fer servir va ser aquest:
Tal
i com es veu en la imatge, el que vam fer va ser traçar una línia recta entre
dos punts, A i B, per la zona del mapa que volíem treballar i vam doblegar el
paper per aquesta línia. Després, al paper mil·limetrat , vam marcar l’eix
horitzontal, fixant-nos en cada corba de nivell que marcava el mapa, i també l’eix
vertical, dividint els quadrets de 10 en 10 per fer l’altura. A continuació vam
marcar en la gràfica els punts (isopletes) que hi havia en l’eix horitzontal a
l’altura que mostrava el mapa (0 a ran de costa, 10, 20... fins a 50 el més
alt), per després unir els punts i crear així el dibuix de la muntanya vista de
perfil i els seus diferents graus d’inclinació.
Aquests
van ser els nostres resultats:
Podem
observar que el grau d’inclinació de les dues primeres muntanyes és l’adequat,
amb una escala de 1:5000 i una exageració x2, però en la tercera imatge es veu
una muntanya molt inclinada, massa estirada i no és adequada a la realitat. Això
és degut a que l’exageració x3, emprada en aquest dibuix, és massa alta.
Laura Casado, Ester Fernández i Natalia
Gaona
No hay comentarios:
Publicar un comentario