INTRODUCCIÓ
Aquesta activitat va destinada
a alumnes de cicle inicial, de primer.
El moment més idoni per la seva
realització és a l’inici de curs, ja que a través de l’activitat ens situarem
en el barri i coneixerem, entre tots, els elements més importants que envolten
l’escola.
És una activitat de caràcter transversal, ja que a més de treballar l'àrea curricular de coneixement del medi social i cultural, també té a veure amb l'assignatura de llengua catalana, per reforçar la lectura.
És una activitat de caràcter transversal, ja que a més de treballar l'àrea curricular de coneixement del medi social i cultural, també té a veure amb l'assignatura de llengua catalana, per reforçar la lectura.
CONTINGUTS
I OBJECTIUS A TREBALLAR
Orientació: Saber ubicar al
barri, l’escola, diferents serveis i casa nostra. Conèixer quins són els punts
cardinals.
Posicionament: Identificar
diferents llocs al mapa, a partir d’un punt (l’escola).
PROCEDIMENT
Organització dels alumnes: 5
grups de 4 infants.
Cada grup tindrà un mapa gran
(DinA3) del barri amb l’escola com a element central.
Amb aquest mapa hauran de fer
el següent:
Posicionar diferents llocs i
establiments a través dels noms dels carrers.
Marcar el camí que fan des de
casa a l’escola.
Fer la llegenda del que han
trobat.
Completar una fitxa on
apareixeran conceptes relacionats amb els punts cardinals.
MATERIALS
Per aquesta activitat ens caldrà:
- Llapis de colors.
- 1
mapa del barri per grup, en format dinA3
- Fitxes amb les dades que els alumnes necessiten, la qual serà la següent:
- Fitxes amb les dades que els alumnes necessiten, la qual serà la següent:
No hay comentarios:
Publicar un comentario